سرانجام پس از سه سال بی برنامگی؛

سایت موزه میدان امام با پنج میلیارد تومان اعتبار احداث ‌می شود

شهردار همدان با بیان اینکه سایت موزه میدان امام با پنج میلیارد تومان اعتبار احداث ‌شود گفت: شورای شهر همدان با بودجه درخواستی شهرداری برای ساخت این موزه موافقت کرده است.

همدان- سایت خبری پرسون؛ میدان امام خمینی(ره) همدان به عنوان میدان اصلی شهر همدان است که منتهی به 6 خیابان اصلی می شود. سال 96 همزمان با اجرای طرح پیاده راه سازی میدان امام و خیابان اکباتان اشیای تاریخی در این میدان کشف شد و همین منجر به پیشنهاد ایجاد سایت موزه تاریخی درمیدان اصلی شد.

اما امروز پس از سه سال از اجرای این طرح هنوز میدان مرکزی شهر همدان که زمانی خبرساز شده بود در بلاتکلیفی به سر می برد و به گودال بی برنامگی مسئولان استان تبدیل شده است.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز بارها گفته که هیچگونه تعهدی برای ساخت سایت ‌موزه میدان امام خمینی (ره) شهر همدان ندارد و معتقد است از ابتدا قرار بود موزه توسط شهرداری همدان ساخته شود هرچند کاوش، تهیه طرح معماری، ‌تصویب آن و مرمت اشیا موزه ‌ای برای مستقر شدن در سایت موزه این میدان از وظایف میراث فرهنگی بود که انجام شده است.

حال چندی پیش با دستور شورای اسلامی شهر همدان به شهردار همدان تصمیم گیری شده که با وجود اینکه بودجه امسال شهرداری همدان یک هزار میلیارد تومان تعریف شده و به لحاظ اعتبار مشکلی ندارد شهرداری همدان باید طرح سایت ‌موزه پیاده‌راه امام خمینی (ره) را هر چه سریع‌تر تعیین‌ تکلیف کند.

واگذاری ساخت سایت موزه میدان امام همدان به شهرداری منطقه یک

عباس صوفی شهردار همدان در این زمینه در جمع خبرنگاران گفت: احداث سایت موزه میدان امام همدان مورد توجه ویژه شورا و شهرداری است و براین اساس ضمن اختصاص اعتبار مورد نیاز، عملیات احداث آن را به شهرداری منطقه یک واگذار کردیم.

وی افزود: شورای شهر با بودجه درخواستی شهرداری برای ساخت این موزه موافقت کرد و قرار است این سایت با پنج میلیارد تومان اعتبار احداث ‌شود.

شهردار همدان ادامه داد: موزه مرکزی میدان امام (ره) در بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی همدان می‌تواند به جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی کمک کند.

صوفی خاطرنشان کرد: به زودی با برگزاری مناقصه جهت تعیین پیمانکار طرح، ادامه عملیات عمرانی ساخت و تکمیل این موزه انجام خواهد شد.

وی با قدردانی از اعضا شورای اسلامی شهر همدان در راستای موافقت با درخواست شهرداری مبنی بر تصویب بودجه مورد نیاز، خاطرنشان کرد: مسئولیت ساخت این موزه را به شهرداری منطقه یک همدان واگذار کرده ایم.

احداث موزه میدان امام (ره) سه سال قبل پیشنهاد و مصوب شده بود اما در این مدت تنها حفره ای در دل پیاده‌راه‌های پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باقی مانده است و باید دید در آینده شهرداری منطقه یک همدان چگونه این طرح را به سرانجام می رساند.

منیژه فرهانپور- استان همدان

194884